Lærere har travlt
Forældre har travlt
Elever har travlt

Modgiften blev at udvikle mig selv...
...indefra-og-ud.

Jeg havde været uden tilknytning til gymnasieverdenen i nogle få år, da jeg vendte tilbage i et fuldtidsvikariat på blot 2½ måned i foråret 2011. Efterfølgende blev jeg løstansat på fuld tid på VUC i et år, for derefter at blive fuldtidsansat på et nordjysk gymnasium i tre år.

Jeg "blev nødt til" at sige op i sommeren 2015, fordi jeg havde en indestængt passion, der VILLE udleves, for at glæden ved den lærings-transformation eleverne gennemgik i større og større omfang også skulle komme andre til gode. Ikke blot eleverne gennemgik en transformation. Det sidste skoleår var for mig den mest berigende kulmination på arbejdsoverskud og glæde, jeg aldrig havde kunnet forestille mig.

Jeg havde fået opbygget et paradigmeskifte ikke blot i min forberedelse og undervisning, men også i elevernes motiverede og nysgerrige tilgang til nye typer lektier og læringsteknikker.

Vi var alle gået fra at "knokle mere" til at "udrette bedre med mere overskud" - både for elevernes og mit eget vedkommende. Nedenfor kan du læse lidt om min personlige beretning af mit forløb, hvis det har din interesse.

  • I foråret 2011 kom jeg helt uforvarende ind i et klasserum med utrolig megen larm og uro grundet "prinsessenøkker" med følgeskab. Og det var ikke bare i mine timer - og ikke bare fordi jeg var vikar. Der var en vis resignation hos klassens lærere over at have denne klasse. Det var en stor prøvelse og belastning. Dér påbegyndtes det, der skulle blive min store transformation i klasserumsledelse - med baggrund i HD i organsisation og mange års selvstændig virksomhed med bl.a. selvudviklingskurser for private og kurser i kommunikation og konfllikthåndtering i det private erhvervsliv
  • På VUC (HF) erfarede jeg, at hvis jeg - som ønsket - ville fortsætte i gymnasieverdenen, så måtte jeg gøre noget nyt i forhold til min forberedelse og undervisning for at kunne få tiden til at slå til - og for at være den klasserumsleder, jeg gerne selv ville være
  • Da jeg havde taget det ansvar, som jeg vidste kun var mit, på mig, fik jeg nogle grundige a-ha-oplevelser af at erkende de store udfordringer, kursisterne stod over for i forhold til at fastholde koncentration og lære det faglige pensum. Dét afstedkom at jeg gik i gang med en delvis elev-inddragelse i min undervisningsudvikling. Ansvaret for undervisningen lå hos mig. Brugerinddragelsen bestod i, at jeg prøvede noget af - og bad om deres feed-back.
  • På min videre færd på gymnasiet fortsatte jeg til stadighed udvikling af såvel min personlige, relationelle klasserumsledelse som undervisningens enkeltelementer og strukturering. Jeg fik opbygget en større og større systematik baseret på min mangeårige passion omkring neurovidenskab & læring og kursus i emotionel intelligens (EQ) hos Daniel Goleman.
ulla_om-mindopener
Rigtig hjertelig VELKOMMEN.

Jeg hedder Ulla Berndt Sørensen og er født i 1960. Jeg er uddannet i kemi og fysik fra Aarhus Universitet i 1985 og afsluttede Handelsskolens Diplomprøve i Organisation (Strategi, ledelse og personaleudvikling) i 1988.

I 23 år har jeg har undervist på ungdomsuddannelserne - og 2 år i folkeskolens overbygning.

Jeg har haft selvstændig praksis fra 1997-2011 (Kommunikation, konflikthåndtering og psykoterapeutisk praksis).

I min tid som selvstændig har jeg varetaget vikariater inden for undervisningssektoren. Denne mangefacetterede baggrund har givet mig en god klangbund for at kunne tænke "ud af boksen" og opbygge paradigmeskiftet i mine klasserumsmiljøer igennem de seneste 4½ år som underviser.

Er du nysgerrig på "what's in it for me/us?", så giv mig et kald på 2225 5551. Jeg er altid glad for en uforpligtende dialog, ligesom jeg gerne bidrager med et dialogbaseret oplæg på skolen/institutionen.
signatur

Udtalelse

Udtalelse_Hasseris

Trekant1

Find MindOpener
på de sociale medier:

MINDOPENER
+45 2225 5551

Open your mind

Mindopener

Vær forberedt på forandring. Et m bliver til et n bliver til et i, hvis man vender det hele lidt på hovedet. Og ser det i et nyt perspektiv. Sæt hjernen lidt på arbejde. Vær nysgerrig. Observer det skjulte. Find ind til det, der gemmer sig under overfladen. F.eks. to ører. Og en mund. Fordi vi skal lytte lidt mere, og tale mindre. Sæt figurerne sammen, skil dem ad, byg op og byg nyt. Skab nye veje, baner, metoder, resultater.
Open your mind.


Skriv til Ulla

eller ring på telefon 2225 5551

Navn:
E-mail:
Vedrørende:
Meddelelse:

MINDOPENER
+45 2225 5551 ULLA@MINDOPENER.DK
CVR NR.: 19747190 KONTONR.: 7170 2299299

Tilmedling nyhedsbrev

- som tak giver vi dig adgang til mini work-book med tips til undervisningen.