Få dine elever til at indgå i et mere engageret samspil

- med dig og med hinanden


elever

  • Kurser

    Kurser i Aarhus og København
    eller book os til din skole

  • Foredrag

    Book os til din skole
    eller til en gruppe eller forening

Kurser, der transformerer
- såvel undervisning som læring

Opbyg undervisningselementer der imødekommer milleniummernes læringsudfordringer.

Metoder er løftestænger. Når du mestrer MindOpeners lettilgængelige metoder til at udvikle både variation i dine timer og undervisningens konkrete delelementer, vil du opleve en markant lettelse i din forberedelses- og undervisningsbyrde. Dine elever aktiveres og lærer mere – og du som underviser servicerer mindre. Alt dette skaber større glæde i klasserummet som helhed.

Læs mere

På kurserne føres du igennem en stribe øvelser for først og fremmest selv at opleve, at MindOpeners metoder vækker din opmærksomhed og motivation. Opmærksomhed og motivation er hjernefysiologisk de to væsentligste faktorer for læring – både for dig og dine elever.

Med dine indhøstede erfaringer og logikken i hjernefysiologien, bliver det let for dig, at udbygge dine egne konkrete undervisningselementer til brug umiddelbart efter kurset.

Det er værd at bemærke, at du får en række metoder. Og ligesom faglig læring bliver nemmere, når vi mestrer fagets metode, så bliver din forberedelse og undervisning gradvist nemmere og nemmere i kraft af, at du har fået din forståelse af hjernens motivations- og opmærksomhedsproces ind på rygraden.

Med KAM®-metoden bliver du den klasserumsleder, du gerne vil være.

Din klasserumsledelse er personlig.
Meget personlig.
Eleverne higer efter autentiske og personlige undervisere.

DU er den største motivationsfaktor!
Som nærværende og balanceret person.
Som én, der glædes over såvel fag som undervisning.

Læs mere

Med MindOpeners KAM®-metodes 3-trins-proces vejledes du til at dekonstruere udfordrende enkeltsituationer i tre niveauer. Denne dekonstruktion giver dig forudsætningen for at rekonstruere situationen ud fra et højere niveau af forståelse. Ud fra dette niveau leder KAM®-metoden dig til at se nye mulige handlekompetencer, der opløser selv komplekse udfordringer i klasserummet.

KAM®-metoden er udviklet i tråd med de nyeste neurovidenskabelige landvindinger – og dokumenteret ved empirisk specialestudie.

Metoden er i sandhed en 'MindOpener'.

Igennem et KAM®-forløb á 3-8 gange vil opleve, at dine nyfundne relations- og handlekompetencer træder i kraft - med øjebliks varsel. Du oplever en markant højnet evne til at bevare sindsroen, overblikket og nærværet – også i nye typer udfordringer.

mini work-book med tips til undervisningen
Hent gratis e-guide

Foredrag


Paradigmeskifte skaber læringsparate millenials

Vil du med på vognen?

Kan du slå til i din undervisning? Altså sådan som du selv virkelig gerne vil være? Måske slår du akkurat lige til, måske er du i overskud – eller underskud.

Hvorom alting er, så fortæller statistikker og empiriske undersøgelser deres tydelige sprog:
Mere stress.
Flere sygemeldinger.
Utryghed i ansættelsen.
Utryghed i forhold til forsvarlig kvalitet i undervisningen.

Der til kommer, at der er et kvantespring mellem underviseres og elevernes opvækst- og læringsvilkår. Vi voksne forsøger at følge med i den hastige og ikke mindst komplekse samfundsudvikling.
Lærere har travlt – forældre har travlt.
Eleverne har travlt – med svækket koncentration og læring

Alle er under pres.

Lærere og forældre skulle gerne kunne vise vej – men vi kender knap nok vejen selv.
Ingen har lært os det.
Ingen.

Men selvfølgelig er der en vej. Der er altid en vej. Det viser store gennembrud i historien os.
Og nu har vi brug for et gennembrud i undervisningssektoren.

dan_foredrag

Foredraget tager et kort afsæt i årsagerne til tidens dilemmaer – i et skoleperspektiv. Med dette som afsæt ser vi løsningsorienteret fremad. Vi ser frem imod et paradigmeskifte for undervisning og læring, hvor lærerens handlingskompetence er markant øget.

Der er grund til optimisme – baseret på praksiserfaring, empiriske undersøgelser og neurovidenskab - om en fremtid med markant mindsket pres på forberedelse og undervisning. Og om en fremtid med markant øget læring, hvor elevernes trivsel, nysgerrighed og læringslyst til stadighed pirres.

Det bedste brændstof for at opløfte og glæde enhver underviser.


Trekant1

Find MindOpener
på de sociale medier:

MINDOPENER
+45 2225 5551

Open your mind

Mindopener

Vær forberedt på forandring. Et m bliver til et n bliver til et i, hvis man vender det hele lidt på hovedet. Og ser det i et nyt perspektiv. Sæt hjernen lidt på arbejde. Vær nysgerrig. Observer det skjulte. Find ind til det, der gemmer sig under overfladen. F.eks. to ører. Og en mund. Fordi vi skal lytte lidt mere, og tale mindre. Sæt figurerne sammen, skil dem ad, byg op og byg nyt. Skab nye veje, baner, metoder, resultater.
Open your mind.


Skriv til Ulla

eller ring på telefon 2225 5551

Navn:
E-mail:
Vedrørende:
Meddelelse:

MINDOPENER
+45 2225 5551 ULLA@MINDOPENER.DK
CVR NR.: 19747190 KONTONR.: 7170 2299299

Tilmedling nyhedsbrev

- som tak giver vi dig adgang til mini work-book med tips til undervisningen.